wtorek, 5 listopada 2013

Pudding ryżowy cytrynowo-waniliowy


Od dawna przymierzałam się do ugotowania puddingu ryżowego. Kiedyś zajadałam kupne, teraz są dla mnie zbyt słodkie i smakują sztucznymi dodatkami. Postanowiłam więc, że sama przygotuję ten w sumie prosty deser. Pierwsza próba okazała się niestety nieudana, natomiast druga bardzo, bardzo mi zasmakowała! Oto ona:


Pudding ryżowy cytrynowo-waniliowy

ilość porcji: 4
____________

150 g ryżu (krótko ziarnistego lub jaśminowego)
650-700 ml mleka
1 1/2 łyżki cukru
1 łyżeczka esencji lub pasty waniliowej
skórka z 1 cytryny
szczypta mielonego kardamonu
2-3 łyżki migdałowych płatków
____________

W garnku podgrzewam mleko, dodając cukier, skórkę otartą z cytryny, esencję waniliową i kardamon.

Kiedy mleko jest już gorące, dodaję ryż. Gotuję aż ryż będzie miękki i wchłonie cały płyn (około 20-30 mint). Należy pamiętać o dość częstym mieszaniu.

Gotowy pudding podaję na ciepło lub zimno, posypany płatkami migdałowymi.
____________

Ryż podczas stygnięcia gęstnieje, warto wtedy dolać kilka łyżek mleka.
Zamiast kardamonu można użyć cynamon. Można także pod koniec gotowania dodać garść rodzynek.

3 komentarze:

  1. Cudne zdjęcie i pyszny pudding !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę o kontakt (nie mogę znaleźć tu adresu maila do Pani)!
    mkupiszewska@murator.com.pl (redakcja mowimyjak.pl)

    OdpowiedzUsuń