poniedziałek, 4 lutego 2013

Zupa pomidorowa Fifi


Zgodnie z obietnicą, rusza dział przepisów wykonanych przez moją córkę :-) Dzisiaj będzie zupa pomidorowa. Taka klasyczna, bez udziwnień. Przyznam, że taki rodzaj pomidorowej nauczyłam się gotować całkiem niedawno. Wcześniej, kiedy gotowałam pomidorową, zawsze musiałam coś dodać, za co później obrywało mi się od dziewczynek. No bo jaka to pomidorowa z cukinią, klopsikami, oregano, czy cebulką?! Pomidorowa musi być taka, jaką gotuje babcia: rosół + koncentrat + śmietanka + makaron. I przepis na taką zupę prezentujemy dzisiaj!

Zupa pomidorowa Fifi

ilość porcji: 4
____________

1 litr rosołu z kurczaka (najlepiej przygotowanego samodzielnie)
200 g koncentratu pomidorowego
1/2 szklanki słodkiej śmietanki 18%
sól
cukier

makaron lub ryż

ewentualnie:
pieprz
1 łyżka mąki pszennej
natka pietruszki
____________

Rosół podgrzewam, dodaję koncentrat i dokładnie mieszam.
Doprawiam solą, cukrem i ew. pieprzem (jeśli ktoś lubi, bo moje dzieci nie :-).

Dodaję śmietankę.
Można też wcześniej wymieszać dokładnie śmietankę z mąką i wtedy dodać do zupy. Dzięki temu zupa będzie gęstsza. Ja jednak wolę bez mąki, więc dodaję samą śmietankę.

Zupę gotuję na wolnym ogniu przez kilka minut, tak aby nabrała odpowiedniego smaku i aromatu. Dobrze jeśli ugotujemy ją z wyprzedzeniem, bo wtedy smak będzie lepszy, pełniejszy.

Pomidorową podaję z makaronem, ale można oczywiście również z ryżem.
Można też posypać posiekaną natką pietruszki.

4 komentarze:

  1. zupa pomidorowa to podstawa:) pycha! pieknie wygląda, taka kremowa:) fajny makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna Córeczkowa zupa! Podoba mi się :) Świetny pomysł z pokazywaniem dań Fifi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przygotowuję to zupę dokładnie tak samo jak Ty!

    OdpowiedzUsuń