piątek, 11 maja 2012

Wątróbka z pomidorami

Wątróbka z pomidorami

Dzisiaj wpadłam na pomysł, aby założyć dział dań obiadowych dla zabieganych. Mam na myśli przepisy, które pokochają kobiety zapracowane, które wpadają do kuchni po pracy, aby szybko przygotować coś smacznego. Po prostu ekspres w kuchni!
Na początek moja ulubiona wersja wątróbki, bardzo czosnkowa, doskonale smakuje z młodymi ziemniaczkami.


Wątróbka z pomidorami

ilość porcji:  2
____________ 

300 g wątróbki drobiowej
3 ząbki czosnku (ja daję nawet 6)
2 cebule
1 łyżka oleju
1 łyżka masła
sól, pieprz
2 duże pomidory
2 łyżki posiekanej natki
____________ 


Wątróbkę oczyszczam, osuszam, kroję w paski.

Cebulę kroję w piórka, połowę czosnku w plasterki.
Na patelni rozgrzewam olej i masło, wrzucam cebulę i pokrojony czosnek. Solę i duszę przez kilka minut, aż cebula się zeszkli.
Na patelnię wrzucam wątróbkę i smażę na dość dużym ogniu przez kilka minut (niezbyt długo, bo wątróbka będzie twarda).
Wątróbkę solę i pieprzę, zdejmuję z patelni i trzymam w cieple.
Pomidory kroję w grube plastry i wrzucam na patelnię. Smażę po minucie z każdej strony, posypuję pozostałym zmiażdżonym czosnkiem i połową natki.
Na talerzu układam pomidory, a na nich wątróbkę. Posypuję pozostałą natką.

Podaję z ziemniakami z wody.

7 komentarzy:

  1. Ekspresem w kuchni bywam ostatnio, więc pomysł na te dania podoba mi się bardzo :-)
    Wątróbki nigdy nie łączyłam z pomidorami i choć nie jestem jej fanką, w takiej wersji wydaje mi się być całkiem całkiem apetyczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu spróbowania tej wersji, jest to mój ulubiony sposób na wątróbkę, więc może też Tobie przypadnie do gustu!

      Usuń
  2. Aganiok, świetny pomysł z tym nowym działem! aczkolwiek uważam, że dania ekspresowe nie powinny wymagać przepsiów - tak jest bynajmniej w moim domu. otworzywszy lodówkę, wyjmuję coś... a tworzę ową potrawę.

    jednak zapamiętam tę wątróbkę. z przyjemnością jej bym skosztowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja też chciałabym mieć w głowie pełno przepisów. Niestety mam kiepską pamięć, więc muszę wszystko zapisywać :)
      Często przygotowuję coś z tego, co lodówka mi proponuje, ale i tak zapisuję, jeśli tylko powstanie coś godne powtórzenia.

      Usuń
  3. Fajny pomysł na szybkie dania:) Wątróbkę bardzo lubimy,choć z pomidorem nie łączyłam. Zawsze robię z cebulką , czasem dodaję jabłko.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłko, cebulka i wątróbka to doskonała klasyka!

      Usuń
  4. Pomysł na cykl dla zabieganych bardzo mi się podoba :-)
    A wątróbki z pomidorami nie znam. Koniecznie do wypróbowania.
    Pozdrawiam,
    unamujer

    OdpowiedzUsuń