czwartek, 6 stycznia 2011

Kapusta z grzybami wg mamy Basi


Jest to jeden z pierwszych przepisów, który przekazała mi moja mama. I wcale nie byłam wtedy małą dziewczynką, która dzielnie towarzyszyła mamie w kuchni, jak robią to obecnie moje córki, ale dorosłą kobietą, która dość późno zaczęła odkrywać przyjemność gotowania. Dlaczego tak późno? To w sumie proste. W moim rodzinnym domu w kuchni niepodzielnie panowała babcia Hilda, typowa ślązaczka, która gotowała z niemiecką dokładnością! W czwartki były zawsze karminadle :-) No i w kuchni nie miały prawa kręcić się dzieci! 
Tak więc ten przepis poznałam późno, ale wykorzystuję go często. Taka kapusta to doskonały pomysł na dodatek do wszelkich mięsnych dań, a także naszych ulubionych Klusek ćpanych! To także kapusta, którą przygotowuję na Boże Narodzenie.


Kapusta z grzybami wg mamy Basi

ilość porcji: 6-8
____________

1 kg kapusty kiszonej
20-30 g suszonych grzybów
1 łyżka mąki
1 łyżka masła
sól, pieprz
____________

Kapustę płuczę jeśli jest zbyt kwaśna, zalewam szklanką wody i gotuję do miękkości, dodając ew. wody.

Grzyby zalewam wrzątkiem i odstawiam na 5 minut. Płuczę na sicie, zalewam świeżą wodą i gotuję do miękkości.

Wodę z grzybów odlewam i zostawiam do wystygnięcia.

Grzyby kroję i dodaję do kapusty.

Robię zasmażkę z masła i mąki. Rozprowadzam ją chłodnym wywarem z grzybów.
Dodaję zasmażkę do kapusty.

Doprawiam do smaku solą i pieprzem.

Taka kapusta doskonale daje się mrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz