niedziela, 12 maja 2013

Polędwiczki ze szparagami w sosie serowym


Przygotowałam wczoraj potrawę, która podbiła moje kubki smakowe. W sumie to nie tylko moje, ale całej rodziny. Jednak to danie szczególnie przypadło do gustu mnie i mojej 5-latce, do tego stopnia, że o ostatnie kęsy musiałam zaciekle walczyć, bo znikały mi z talerza :-)

Oryginalny przepis znalazłam u Grzegorza na MniamMniam, ze swojej strony dodałam do sosu troszkę białego wina.

Gorąco polecam!

Polędwiczki wieprzowe ze szparagami w sosie serowym

ilość porcji: 4

____________

500 g polędwicy wieprzowej
1 łyżka masła - najlepiej klarowanego
500 g szparagów zielonych
100 g sera pleśniowego (ja użyłam sera Lazur)
150 g sera mascarpone
100 ml białego wytrawnego wina
sól, pieprz
____________

Polędwiczki kroję w plastry, lekko rozbijam, solę i pieprzę.

Szparagi obieram do połowy, odcinam zdrewniałe końcówki. Kroję na kawałki 3 cm i gotuję na parze, aż będą al dente.

Na maśle podsmażam mięso na rumiano, dodaję mascarpone, a gdy się rozpuści, ser pleśniowy i wino. Duszę przez chwilkę. Na końcu dodaję szparagi i delikatnie mieszam.

Podaję z kaszą, ryżem lub makaronem.

6 komentarzy:

  1. ja także wczoraj na chybił trafił robiłam sos szparagowo pieczarkowo serowy do zrazów indyczych faszerowanych szparagami i kozim serem :D Tyle,że u mnnie dominowała miast mascarpone- ricotta, miast lazura parmezan. Obłędny smak. Muszę zapisać jak to zrobiłam, bo zawsze tworzę z głowy i trudno mi póżniej powtórzyć. Następne szparagi wg Twojej ricette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może uda Ci się wpisać tutaj ten Twój przepis? Uwielbiam tego typu smaki!

      Usuń
  2. Pyszne połączenie ;) Uwielbiam mięsa w kremowych sosach, no i szparagi - najlepsze, co daje nam maj :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie się zapowiada! :) Muszę kupić szparagi i polędwiczki w takim razie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne danie, uwielbiam szparagi, dziś robiłam pstrąga w sosie i szparagi w szynce(,kuchnia lidla,), pycha :)

    OdpowiedzUsuń