piątek, 18 maja 2012

Kruche koperty z rabarbarem

Kruche koperty z rabarbarem

Od dłuższego już czasu szukałam przepisu na ciasteczka z rabarbarem. Wypróbowałam wiele, przede wszystkim muffinki. Stwierdzam jednak, że z połączenia miękkiego ciasta i miękkiego rabarbaru wychodzi niezbyt udany duet. Smakowo niby ok, ale jakoś ta papkowata konsystencja do mnie nie przemawia. Natomiast ten przepis zagościł u mnie na stałe! Chrupkie ciasto i podpieczony miękki, ale nie rozpadający się, rabarbar to dla mnie strzał w dziesiątkę! Nareszcie mogę podziwiać te piękne rubinowe łodygi! 
P.S. Młodych łodyg nie obieram, dzięki czemu zachowują swój śliczny kolor.


Kruche koperty z rabarbarem

ilość: ok. 50 sztuk
____________ 

200 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g masła 
4 łyżki cukru 
2 jajka

6-8 łodyg rabarbaru
2 łyżki cukru
____________

Masło miksuję w melakserze (lub zagniatam ręcznie) z mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia, cukrem. Następnie dodaję roztrzepane jedno jajko i ew. odrobinę zimnej wody. Zagniatam jednolite ciasto i odstawiam na pół godziny do lodówki.

Rabarbar kroję na skośne kawałki długości 5-7 cm, a następnie kroję wzdłuż na 2 części. Mieszam z cukrem i odstawiam aż puszczą sok.

Ciasto rozwałkowuję na grubość ok. 0,5 cm, wykrawam kwadraty o boku 5-7 cm. Na środku każdego kwadratu ukośnie układam po kilka kawałków rabarbaru, zlepiam koperty. Ciastka smaruję roztrzepanym jajkiem i ew. posypuję cukrem lub np. makiem.

Piekę około 15-20 minut w 180 stopniach. 

5 komentarzy:

  1. Przepraszam, że tutaj, ale próbuję znaleźć twoje namiary i desperacko postanowiłam zrobić to tutaj. Proszę Cię o kontakt.
    Ewa Siwy (OgrodyEwy)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe to połączenie, zawsze rabarbar u mnie "kończył" w miękkim cieście:)
    fajnie się prezentuja!


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruchość+ rabarbar. Hmmm. Koniecznie do wypróbowania.
    Co do muffinek, to polecam przepis Nigelli. Jeśli jeszcze nie znasz :-)
    Poniżej w wykonaniu Dorotuś:
    http://mojewypieki.blox.pl/2007/04/Muffiny-rabarbarowe.html

    OdpowiedzUsuń
  4. jak one wykwintnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń