niedziela, 6 marca 2011

Kotlety w chrupiącej panierce


Dzisiaj zrobiłam tradycyjne kotlety, bez dodatków. Te z sezamem i płatkami robię rzadziej. I nie dlatego, że mi nie smakują. Nie pojawiają się na moim stole tak często dlatego, że kiedy zabieram się do robienia kotletów, to mój mąż zawsze mnie baaaaaardzo prosi, żebym tym razem nie "ulepszała". Żebym chociaż raz zrobiła coś "normalnie", bez udziwnień :-) Ale co mam zrobić, skoro lubię odkrywać nowe smaki. Chociaż i tak myślę, że moja kuchnia nie należy do zbyt ekstrawaganckich i daleko mi do fusion!


Kotlety w chrupiącej panierce

ilość porcji: 4
____________

4 duże kotlety ze schabu
2-3 łyżki mąki
6 dag płatków kukurydzianych
4 łyżki bułki tartej
4 łyżki sezamu
2 jajka
sól, pieprz
olej do smażenia
____________

Na suchej patelni prażę sezam na jasnozłoty kolor.

Płatki kukurydziane kruszę i mieszam z sezamem i bułką tartą.

Mięso rozbijam, solę i oprószam świeżo mielonym pieprzem. Odstawiam na 15 minut, a następnie obtaczam kolejno w mące, roztrzepanym jajku i panierce z płatków kukurydzianych.
Smażę na rozgrzanym oleju po kilka minut z każdej strony, uważając aby panierka nie spiekła się zbyt mocno.

Panierka z płatków jest bardziej chrupiąca od tradycyjnej i nadaje się również do panierowania mięsa drobiowego. Można dodać do niej różne przyprawy, np. curry, paprykę, a także starty żółty ser.

1 komentarz: