poniedziałek, 29 lipca 2013

Koktajl ananasowo-bazyliowy


Przepis ten odkryłam w starym (już kilkunastoletnim) egzemplarzu Kuchni. Widziałam go tam wielokrotnie, jednak dopiero w zeszłym roku odważyłam się go wypróbować. Od tego momentu skutecznie gasi pragnienie moje i moich gość. To kolejny przepis, gdzie znane mi składniki stworzyły nową niepowtarzalną jakość! Polecam szczególnie dzisiaj (w moim pokoju na termometrze 30 stopni :)


Koktajl ananasowo-bazyliowy

ilość porcji: 2 (4)
____________

1 dojrzały ananas
kilka gałązek bazylii
400 ml wody
lód

ew. sok z cytryny i miód do smaku
____________

Ananasa obieram i miksuję z bazylią (wrzucam listki i łodyżki), wodą i lodem w blenderze.
Gotowe!

Ja uwielbiam ten koktajl w skoncentrowanej wersji, więc dodaję mało wody. Dla mniej odważnych proponuję dodać więcej wody i ew. koktajl doprawić sokiem z cytryny i odrobiną miodu.

2 komentarze: