niedziela, 22 maja 2011

Szparagi w sosie winegret


Ten przepis jest moją wersją przystawki, którą jadłam w jednej z restauracji Magdy Gessler. Właśnie oglądam jej program Kuchenne Rewolucje, więc myślę, że to idealny czas na publikację tego przepisu.
To kolejne zestawienie szparagów i pomidorów, bo właśnie zauważyłam, że to dosyć częsty duet w mojej kuchni. Można tutaj użyć również białe szparagi, chociaż ja wolę te zielone, za to że nie trzeba ich obierać, że są bardziej wyraziste w smaku i są niesamowicie zielone.

Szparagi w sosie winegret  

ilość porcji: 2
____________

1 pęczek zielonych szparagów
szczypta cukru
1/2 łyżeczki masła
1 duży dojrzały pomidor
10 czarnych oliwek
2 ząbki czosnku
2 łyżki białego octu winnego
6 łyżek oliwy
sól, biały pieprz
pęczek koperku
kilka gałązek bazylii
____________

Przygotowuję szparagi, skracając je o ok. 2 cm (zielone szparagi, jeśli są świeże, nie wymagają obierania). Wrzucam do wrzątku z dodatkiem masła, cukru i soli. 

Gotuję ok. 6 minut, tak aby nie rozgotowały się, lecz były jeszcze lekko chrupiące.

Pomidor obieram ze skórki, pozbawiam pestek, a miąższ siekam w kostkę.

W miseczce przygotowuję sos: wlewam ocet winny, dodaję sól i dokładnie mieszam. Następnie dodaję oliwę, przeciśnięty przez praskę czosnek, pokrojone oliwki,  posiekane zioła, oraz pomidora. Sos doprawiam białym pieprzem i cukrem (najlepiej użyć cukru pudru).

Szparagi dokładnie osączam, wykładam na półmisek, polewam sosem i od razu podaję.

2 komentarze: