niedziela, 15 stycznia 2012

Czekoladowe choinki



Dawno mnie tutaj nie było... Ale wracam i mam mnóstwo zaległości do nadrobienia :-) Na początek menu świąteczne. Pierwszy przepis to smaczne ciasteczka, które znalazłam tutaj www.beawkuchni.com . Szczególnie przypadły do gustu dzieciom.


Czekoladowe choinki

____________

150 g masła
100 g cukru
szczypta soli
2 żółtka
otarta skórka z 1 pomarańczy
50 g gorzkiej czekolady
25 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
250 g mąki
polewa czekoladowa lub lukier do dekoracji
____________

Czekoladę drobno siekam.

Wszystkie składniki wrzucam do melaksera i miksuję, aż zbiją się w zgrabną kulkę.
Ciasto zawijam w folię spożywczą i wkładam na ok. 20 minut do zamrażarki.
Po tym czasie wykrawam ciasteczka o grubości ok. ½ cm.

Piekę przez ok. 10-12 minut w temp. 180°.
Studzę na kratce.

Dekoruję lukrem lub rozpuszczoną czekoladą.

5 komentarzy:

  1. Są pyszne !
    Piekłam je już wiele razy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne choinki i pewnie smaczne. Muszę je kiedyś upiec. Podobają mi się takie ciasteczka.
    Cieszę się,ze wróciłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak slicznie ozdobione! U nas tez koniecznie co roku musza sie pojawic na swiatecznym stole :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka przepyszne !!! moje dziecko nie przepada za pierniczkami i szukam zamiennika na święta no i znalazłam :) Śliczne choineczki !!!

    OdpowiedzUsuń